zondag 10 november 2013

Slecht geslapen?

Het is een vraag die ik vaak te horen krijg.
Nu heb ik periodes dat ik inderdaad slecht slaap of veel last heb van nachtmerries.
Maar dat is niet de oorzaak waarom ik er altijd zo moe uit zie en als een zombie voor mij uit staar.
Depressie?Stress?Burn out?Chronische vermoeidheidsziekte?Te druk met de kinderen?
Tja dat zijn wel de dingen die ik gehoord heb van de dokter omdat er niks vreemds is met mijn bloed.
En mijn klachten ook wel kunnen komen van dat soort dingen.

Maar ik voel me niet depressief ik heb wel stress maar wie niet?
Burn out? Chronische vermoeidheid ziekte?
Dat vind ik ook niet echt duidelijk... ik voel me ziek.. het is iets met mijn lichaam en mijn instinct ja daar kan ik gewoon niet omheen.
Te druk met de kinderen?
Heb ik wel heel lang gehad en ja... dat sloopt je ... maar er zijn zoveel ouders die het druk hebben met hun kinderen en hun zijn wel in staat om veel te doen en bovendien veel klachten had ik al voordat ik kinderen had  alleen zijn ze steeds erger aan het worden.

In ieder geval zou de huisarts me niet kunnen helpen met het uitzoeken van mijn klachten en moest ik het ergens anders zoeken dat is me al langer duidelijk.
Ik kwam via facebook wel op het juiste spoor.
Een voedingstherapeute...
Ik nam contact met haar op want ik ben erg radeloos.
Ze vroeg me wat mijn klachten waren.
Dus ik stuurde haar de hele waslijst en voor mij was het eigenlijk ook best heftig om het allemaal in lijstje te zien.
Ik was erg benieuwd naar wat ze zou antwoorden...
Ik was bang om weer te horen te krijgen dat ik me aanstelde... dat is altijd zo naar.

Nou dat was dus niet haar reactie hoor volgens haar is mijn geval nog best extreem ook maar valt te genezen.
Ik heb altijd mijn eigen theorie gehad over wat er mis kan zijn...
Ik ervaarde het altijd als dat mijn darmen niet goed zijn en er teveel schadelijke stoffen in mijn bloed kwam en mijn lever dat niet aan kan misschien door candida ofzo.
Ik heb het expres niet gezegd tegen haar dat ik dit dacht want ik wilde gewoon weten wat ZIJ dacht dat er mis was.
En weet je... dit was wat ze zei... ik denk dat je darmen en darmslijmvliezen zijn aangetast en dat daardoor verkeerde stoffen worden opgenomen in jouw bloed en jouw lever dit niet kan verwerken.

Nou toen schoten de tranen wel in mijn ogen hoor.
We hebben afgesproken dat ze me in januari gaat onderzoeken.
Ze zal gaan kijken wat ik allemaal kan hebben qua eten en waar ik absoluut niet tegen kan.
Dan kan mijn lichaam zich herstellen en zal ik misschien uiteindelijk wel weer meer andere dingen eten.
Ik ben er best zenuwachtig over... ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden en of ik het allemaal wel vol ga houden.
Ook al MOET dat van mezelf want niemand heeft iets aan een zieke Melissa en zeker IK niet.
Ik wil gewoon beter worden.