Het is een vraag die ik vaak te horen krijg.
Nu heb ik periodes dat ik inderdaad slecht slaap of veel last heb van nachtmerries.
Maar dat is niet de oorzaak waarom ik er altijd zo moe uit zie en als een zombie voor mij uit staar.
Depressie?Stress?Burn out?Chronische vermoeidheidsziekte?Te druk met de kinderen?
Tja dat zijn wel de dingen die ik gehoord heb van de dokter omdat er niks vreemds is met mijn bloed.
En mijn klachten ook wel kunnen komen van dat soort dingen.
Maar ik voel me niet depressief ik heb wel stress maar wie niet?
Burn out? Chronische vermoeidheid ziekte?
Dat vind ik ook niet echt duidelijk... ik voel me ziek.. het is iets met mijn lichaam en mijn instinct ja daar kan ik gewoon niet omheen.
Te druk met de kinderen?
Heb ik wel heel lang gehad en ja... dat sloopt je ... maar er zijn zoveel ouders die het druk hebben met hun kinderen en hun zijn wel in staat om veel te doen en bovendien veel klachten had ik al voordat ik kinderen had alleen zijn ze steeds erger aan het worden.
In ieder geval zou de huisarts me niet kunnen helpen met het uitzoeken van mijn klachten en moest ik het ergens anders zoeken dat is me al langer duidelijk.
Ik kwam via facebook wel op het juiste spoor.
Een voedingstherapeute...
Ik nam contact met haar op want ik ben erg radeloos.
Ze vroeg me wat mijn klachten waren.
Dus ik stuurde haar de hele waslijst en voor mij was het eigenlijk ook best heftig om het allemaal in lijstje te zien.
Ik was erg benieuwd naar wat ze zou antwoorden...
Ik was bang om weer te horen te krijgen dat ik me aanstelde... dat is altijd zo naar.
Nou dat was dus niet haar reactie hoor volgens haar is mijn geval nog best extreem ook maar valt te genezen.
Ik heb altijd mijn eigen theorie gehad over wat er mis kan zijn...
Ik ervaarde het altijd als dat mijn darmen niet goed zijn en er teveel schadelijke stoffen in mijn bloed kwam en mijn lever dat niet aan kan misschien door candida ofzo.
Ik heb het expres niet gezegd tegen haar dat ik dit dacht want ik wilde gewoon weten wat ZIJ dacht dat er mis was.
En weet je... dit was wat ze zei... ik denk dat je darmen en darmslijmvliezen zijn aangetast en dat daardoor verkeerde stoffen worden opgenomen in jouw bloed en jouw lever dit niet kan verwerken.
Nou toen schoten de tranen wel in mijn ogen hoor.
We hebben afgesproken dat ze me in januari gaat onderzoeken.
Ze zal gaan kijken wat ik allemaal kan hebben qua eten en waar ik absoluut niet tegen kan.
Dan kan mijn lichaam zich herstellen en zal ik misschien uiteindelijk wel weer meer andere dingen eten.
Ik ben er best zenuwachtig over... ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden en of ik het allemaal wel vol ga houden.
Ook al MOET dat van mezelf want niemand heeft iets aan een zieke Melissa en zeker IK niet.
Ik wil gewoon beter worden.
zondag 10 november 2013
donderdag 23 mei 2013
Katterplas bummer ontknoping
Gister heeft Josh de buurman het middeltje tegen kattenplas geur gegeven.
Het was even spannend of het echt zou werken of niet....
Vandaag ging Josh even aanbellen om te vragen of het allemaal gelukt was.
Nou de buren waren erg enthousiast want het werkte.
Er was ook maar een klein beetje voor nodig dus ik heb de hele fles nog voor mezelf daar ben ik blij mee want het is hier ook nog wel eens nodig.
Er werd met complimentjes gestrooid dat we aardige buren zijn en dat ze blij zijn dat we zo met hun meeleefde.
Damn wat heb ik nu een goed gevoel over alles.
Eindelijk buren die ons waarderen ondanks dat we veel kritiek en geroddel hadden.
Het heeft ons wel dichter bij elkaar gebracht vind ik.
Het was even spannend of het echt zou werken of niet....
Vandaag ging Josh even aanbellen om te vragen of het allemaal gelukt was.
Nou de buren waren erg enthousiast want het werkte.
Er was ook maar een klein beetje voor nodig dus ik heb de hele fles nog voor mezelf daar ben ik blij mee want het is hier ook nog wel eens nodig.
Er werd met complimentjes gestrooid dat we aardige buren zijn en dat ze blij zijn dat we zo met hun meeleefde.
Damn wat heb ik nu een goed gevoel over alles.
Eindelijk buren die ons waarderen ondanks dat we veel kritiek en geroddel hadden.
Het heeft ons wel dichter bij elkaar gebracht vind ik.
zondag 19 mei 2013
Kattenplas bummer.
Ook al woon ik vijf hoog en ook al is mijn balkon afgeschermd met kippengaas en ook al let ik er nog zo op dat Bowser niet naar buiten gaat...
Hij vind elke keer weer een manier om bij de buren te komen.
Het ging een lange tijd goed na een behoorlijke blamage.
Alleen vandaag heeft mijn dochtertje de kat per ongeluk op het balkon gelaten toen ik nog sliep.
En toen we er achter kwamen dat Bowser ontsnapt was is mijn vriend gelijk naar de buren gegaan om hem op te halen maar er was niemand thuis.
Hij kwam vanzelf weer terug en we hadden geen idee dat er iets was.
De dag verstreek normaal en ineens ging de bel.
Het was de buurman en hij was erg over zijn toeren en zei toch best wel dingen waar een kattenliefhebber naar van werd.
Maar ja ik heb er gewoon begrip voor ik kan me er goed in verplaatsen het is niet zijn kat en als mijn kat in dit geval over zijn bank heen plast tja.... dan snap ik dat hij zo ontzettend kwaad is...
Hij had me al eerder gezegd dat ik mijn kat moest castreren maar ik heb daar momenteel even geen geld voor omdat Leva naar de dierenarts moest en de rekening in totaal erg hoog was.
Ik heb beloofd zijn schade te vergoeden mocht het er niet uitkomen na een goed gesprek en een handshake was hij bedaard.
Mijn buurman is een toffe man en altijd redelijk van hem kan ik de kritiek wel hebben omdat het terecht is.
Ik heb wel vaker mensen die klagen maar over onzin en met een behoorlijke attitude.
Die krijgen van mij geen excuses ze moeten eerst maar normaal leren praten dan ben ik heel rustig en voor reden vatbaar.
Even later ging de bel weer het was de buurman hij had ijzerdraadjes mee om het kippengaas te verstevigen.
Ik zat ondertussen al een goed middeltje te zoeken om de geur uit zijn bank te krijgen.
Ik liet hem ook naar binnen om op het balkon te laten zien hoe het nou zit met het kippengaas en hoe hij er zichzelf tussen wurmt.
Hij ging zelf gelijk ff aan de gang om het goed te doen.
En ondertussen zei ik hem al dat ik gelijk online aan het kijken was voor een goed middeltje tegen kattenplas geurtjes.
En legde ik hem ook uit over waarom mijn kater nog niet gecastreerd is en dat ik toch echt mijn best doe om hem binnen te houden.
Hij begreep het volgens mij wel.
En hij vond het volgens mij ook wel erg fijn dat ik er zo mee begaan ben.
Ik heb een reputatie hier in zandvoort en mensen gaan er denk ik vaak van uit dat ik een heel moeilijk persoon ben en een grote mond heb.
En nu kan ik wel een grote mond hebben, maar ik doe dit alleen wanneer ik vind dat, dat nodig is.
Anders ben ik een heel medelevend persoon die iedereen graag wil helpen en wilt dat iedereen blij is.
Daarom ben ik ook altijd bereid om problemen samen op te lossen.
Nu ff afwachten tot ik het neutraliseer middel binnen heb en hem hiermee kan helpen.
Hij vind elke keer weer een manier om bij de buren te komen.
Het ging een lange tijd goed na een behoorlijke blamage.
Alleen vandaag heeft mijn dochtertje de kat per ongeluk op het balkon gelaten toen ik nog sliep.
En toen we er achter kwamen dat Bowser ontsnapt was is mijn vriend gelijk naar de buren gegaan om hem op te halen maar er was niemand thuis.
Hij kwam vanzelf weer terug en we hadden geen idee dat er iets was.
De dag verstreek normaal en ineens ging de bel.
Het was de buurman en hij was erg over zijn toeren en zei toch best wel dingen waar een kattenliefhebber naar van werd.
Maar ja ik heb er gewoon begrip voor ik kan me er goed in verplaatsen het is niet zijn kat en als mijn kat in dit geval over zijn bank heen plast tja.... dan snap ik dat hij zo ontzettend kwaad is...
Hij had me al eerder gezegd dat ik mijn kat moest castreren maar ik heb daar momenteel even geen geld voor omdat Leva naar de dierenarts moest en de rekening in totaal erg hoog was.
Ik heb beloofd zijn schade te vergoeden mocht het er niet uitkomen na een goed gesprek en een handshake was hij bedaard.
Mijn buurman is een toffe man en altijd redelijk van hem kan ik de kritiek wel hebben omdat het terecht is.
Ik heb wel vaker mensen die klagen maar over onzin en met een behoorlijke attitude.
Die krijgen van mij geen excuses ze moeten eerst maar normaal leren praten dan ben ik heel rustig en voor reden vatbaar.
Even later ging de bel weer het was de buurman hij had ijzerdraadjes mee om het kippengaas te verstevigen.
Ik zat ondertussen al een goed middeltje te zoeken om de geur uit zijn bank te krijgen.
Ik liet hem ook naar binnen om op het balkon te laten zien hoe het nou zit met het kippengaas en hoe hij er zichzelf tussen wurmt.
Hij ging zelf gelijk ff aan de gang om het goed te doen.
En ondertussen zei ik hem al dat ik gelijk online aan het kijken was voor een goed middeltje tegen kattenplas geurtjes.
En legde ik hem ook uit over waarom mijn kater nog niet gecastreerd is en dat ik toch echt mijn best doe om hem binnen te houden.
Hij begreep het volgens mij wel.
En hij vond het volgens mij ook wel erg fijn dat ik er zo mee begaan ben.
Ik heb een reputatie hier in zandvoort en mensen gaan er denk ik vaak van uit dat ik een heel moeilijk persoon ben en een grote mond heb.
En nu kan ik wel een grote mond hebben, maar ik doe dit alleen wanneer ik vind dat, dat nodig is.
Anders ben ik een heel medelevend persoon die iedereen graag wil helpen en wilt dat iedereen blij is.
Daarom ben ik ook altijd bereid om problemen samen op te lossen.
Nu ff afwachten tot ik het neutraliseer middel binnen heb en hem hiermee kan helpen.
zaterdag 11 mei 2013
Baby Kruizinga
17 februari kregen Josh en ik een relatie met elkaar.
Precies een jaar later raakte ik in verwachting.
Het is erg leuk om te horen dat ik nu dan 11 weken en 6 dagen ben.
Als je dat terug telt kom je exact uit op 17 februari, de dag dat we onze liefde voor elkaar vierde met een overheerlijke biefstuk en wat alcohol..niet echt het meest ideale eten en drinken voor een zwangerschap, maar misschien toch wel een ideale afsluiter voor alles wat ik niet meer mag hebben nu.
De zwangerschap gaat goed ik heb f.linke buikpijn de laatste tijd dat komt omdat mijn baarmoeder groter word, ik ben niet moe alleen wel erg misselijk steeds en het meest vreemde waar ik trek in heb gehad tot nu toe is bier... want ik lust echt absoluut helemaal geen bier.
Gister zat ik nog even te twijfelen of ik er allemaal wel klaar voor was.
Ik ben nog steeds niet verhuisd, mijn huis is niet baby proof... hoe moet ik dat oplossen?
Maar sinds gister tijdens de echo wist ik het zeker.
Ik zal er voor moeten zorgen dat we er klaar voor zijn.
Want deze baby is uit liefde tot stand gekomen en we wilde een kindje.
Dat dan toevallig iemand urgentie heeft gekregen voor de woning die we wilde is pech hebben.
Maar geen reden om er aan te twijfelen we willen het dus gebeurd het.
maandag 6 mei 2013
Koningskatjes
In de vroege ochtend van 30 april om 06:05 ploepte de eerste kitten er uit,
het was een best grote zwarte kitten met een dikke kop.
Leva de mama kat was er heel rustig over.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt de bevallingen voorheen waren allemaal met veel kabaal en gemiauw.
Een tijdje later om 08:26 kwam er een rode die erg lawaaierig was.
Maar alles ging nog steeds goede en heel vlak daarna om 08:45 was de laatste kitten geboren een zwarte met een rode streep over het gezichtje.
Net op dat moment wilde ik mijn vriend wakker maken (waar ik keihard in faalde) om te vertellen dat er drie kittens waren geboren.
Maar net op dat moment zag ik ineens een vierde kitten ertussen liggen.
Ik kon mn ogen niet geloven... een heeeele kleine kitten zo zwart als het maar kan.
Ik heb die helemaal niet geboren zien worden...
Ik vond het een ninja dus gaven wij hem/haar die bijnaam omdat het erg veel paste bij deze kitten.
Leva was zo trots op haar kroost ze ging ze constant knuffelen en wassen helemaal in de wolken.
Nu we al wat dagen verder zijn kan ik echt de verschillen zien van de kittens.
De eerst geboren kitten die Chtulu genoemd is, is heel groot en dik en heeft echt de kop van zn vader, heel breed en een dikke snoet komt door dat beetje main coon wat er in zit.
Qua vacht is het heel vreemd gepluist en de kleur is zwart maar een beetje vaal.
Hij/zij is ook heel rustig en relaxed echt zo een grote vriendelijke reus.
De rode kitten is een aparte mix, hij heeft lang haar en de main coon tekens van zn vader, en toch heeft hij de smalle kop en de zeer lange staart van zn moeder die ook weer gedeeltelijk siamees is, en miauwt om de geringste dingetjes uit volle borst en maakt me dan ook regelmatig wakker uit mn slaap.
Snoopy de kitten met de rode vlek op de kop is heel rustig en heeft een brede kop net als Chtulu en is ook best stevig.
Ninja is erg slank en heeft echt die siamese bouw en kop en is qua kleur echt heel donker zwart, hij/zij vind het heel erg prettig om geaaid te worden of om bij iemand te chillen.
Ninja is nu ook de eerste die de oogjes open heeft
Verder heeft Ninja een zacht miauwtje en piept niet zo snel.
Alle kittens hebben al een baasje gevonden.
Ik vraag zelf geen geld voor de kittens want ik vind het niet iets waar ik geld voor kan vragen, het zijn Leva's kinderen en het zijn geen spullen.
Mocht het niet lukken om welke omstandigheden dan ook en mocht je zelf geen goed nieuw baasje kunnen vinden mag de kat altijd terug gebracht worden.
Update 11 mei
Alle kittens hebben nu hun oogjes open.
En er is iets aan de hand wat ik nog nooit heb meegemaakt.
De vader van de kittens deelt de opvoeding met de moeder.
En dat is heel apart want katten zitten zo niet in elkaar.
Katten horen niet in een paar kittens op te voeden.
Zijn liefde en toewijding voor de kleintjes is inspirerend.
Hij gaat bij de kittens liggen als moederpoes Leva er niet is en soms zitten ze met zn tweetjes in de reismand.
Of hij gaat waakzaam voor de reismand liggen.
Als een van de katjes een kreet slaat komen hij en Leva gelijk aanrennen om te kijken wat er met de kleine is.
het was een best grote zwarte kitten met een dikke kop.
Leva de mama kat was er heel rustig over.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt de bevallingen voorheen waren allemaal met veel kabaal en gemiauw.
Een tijdje later om 08:26 kwam er een rode die erg lawaaierig was.
Maar alles ging nog steeds goede en heel vlak daarna om 08:45 was de laatste kitten geboren een zwarte met een rode streep over het gezichtje.
Net op dat moment wilde ik mijn vriend wakker maken (waar ik keihard in faalde) om te vertellen dat er drie kittens waren geboren.
Maar net op dat moment zag ik ineens een vierde kitten ertussen liggen.
Ik kon mn ogen niet geloven... een heeeele kleine kitten zo zwart als het maar kan.
Ik heb die helemaal niet geboren zien worden...
Ik vond het een ninja dus gaven wij hem/haar die bijnaam omdat het erg veel paste bij deze kitten.
Leva was zo trots op haar kroost ze ging ze constant knuffelen en wassen helemaal in de wolken.
Nu we al wat dagen verder zijn kan ik echt de verschillen zien van de kittens.
De eerst geboren kitten die Chtulu genoemd is, is heel groot en dik en heeft echt de kop van zn vader, heel breed en een dikke snoet komt door dat beetje main coon wat er in zit.
Qua vacht is het heel vreemd gepluist en de kleur is zwart maar een beetje vaal.
Hij/zij is ook heel rustig en relaxed echt zo een grote vriendelijke reus.
De rode kitten is een aparte mix, hij heeft lang haar en de main coon tekens van zn vader, en toch heeft hij de smalle kop en de zeer lange staart van zn moeder die ook weer gedeeltelijk siamees is, en miauwt om de geringste dingetjes uit volle borst en maakt me dan ook regelmatig wakker uit mn slaap.
Snoopy de kitten met de rode vlek op de kop is heel rustig en heeft een brede kop net als Chtulu en is ook best stevig.
Ninja is erg slank en heeft echt die siamese bouw en kop en is qua kleur echt heel donker zwart, hij/zij vind het heel erg prettig om geaaid te worden of om bij iemand te chillen.
Ninja is nu ook de eerste die de oogjes open heeft
Verder heeft Ninja een zacht miauwtje en piept niet zo snel.
Alle kittens hebben al een baasje gevonden.
Ik vraag zelf geen geld voor de kittens want ik vind het niet iets waar ik geld voor kan vragen, het zijn Leva's kinderen en het zijn geen spullen.
Mocht het niet lukken om welke omstandigheden dan ook en mocht je zelf geen goed nieuw baasje kunnen vinden mag de kat altijd terug gebracht worden.
Update 11 mei
Alle kittens hebben nu hun oogjes open.
En er is iets aan de hand wat ik nog nooit heb meegemaakt.
De vader van de kittens deelt de opvoeding met de moeder.
En dat is heel apart want katten zitten zo niet in elkaar.
Katten horen niet in een paar kittens op te voeden.
Zijn liefde en toewijding voor de kleintjes is inspirerend.
Hij gaat bij de kittens liggen als moederpoes Leva er niet is en soms zitten ze met zn tweetjes in de reismand.
Of hij gaat waakzaam voor de reismand liggen.
Als een van de katjes een kreet slaat komen hij en Leva gelijk aanrennen om te kijken wat er met de kleine is.
dinsdag 23 april 2013
Onkruid in de tuin.
Wat voor sommige mensen vervelend onkruid is, is voor mij weer een schat.
Ik weet er nog niet alles vanaf, maar ik weet wel dat veel planten die mensen als onkruid beschouwen, deze misschien een uurtje later gewoon in de supermarkt kopen nadat ze het in de tuin er uit hebben getrokken, en dat is eigenlijk best maf.
Hier zijn een aantal van die plantjes die momenteel overal aan het groeien zijn.
Dit groeit eigenlijk wel bij iedereen in de tuin en kunnen flinke struiken worden.
Toen ik klein was kreeg ik een keer flink op mijn donder dat ik dit een keer gegeten had want de plant zou giftig zijn.
Nu weet ik wel dat er misschien een dier een plasje op gedaan kan hebben en zal ik dat nu op mijn 24ste echt niet zo gaan ondernemen maar de plant zelf is echt niet giftig en je kan het zelfs in de supermarkt kopen, is meestal een culinair hoogstandje.
Dit is wilde rucola, het is wel erg sterk van smaak dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Dit apart uitziende, schattige plantje kun je ook in veel tuintjes vinden.
Meestal word dit plantje ook beschouwd als onkruid terwijl het eigenlijk winterpostelein is.
Winterpostelein is via Cuba naar West Europa gekomen en werd vooral gegeten om scheurbuik tegen te gaan, het plantje gaat dus al een tijdje mee, en het smaakt ook niet verkeerd.
Het heeft wel iets weg van spinazie en is ook erg gezond.
In de winkel is het maar tijdelijk verkrijgbaar en ook best prijzig.
Deze gekke paarse bolletjes zitten er nu nog niet aan, dus het lijkt nu nog een beetje op donker gras wat op sommige plekken haast wel een plaag lijkt.
maar wat is het?
Wilde bieslook.
Het bolletje, stengel en bladeren zijn eetbaar.
Het is iets sterker van smaak dan de gewone bieslook het smaakt meer naar bosui of knoflook.
Ik gebruik het zelf heel vaak, ik heb het zelfs in een oud jam potje gevuld met aarde zelf thuis staan.
Deze plantjes groeien ook in de duinen daar kun je ook alles plukken maar kijk dan wel uit waar je het precies vandaan plukt want waar de hondjes lopen is het niet zo fris en er kunnen natuurlijk ook andere akelige dingen op zitten.
Ik weet er nog niet alles vanaf, maar ik weet wel dat veel planten die mensen als onkruid beschouwen, deze misschien een uurtje later gewoon in de supermarkt kopen nadat ze het in de tuin er uit hebben getrokken, en dat is eigenlijk best maf.
Hier zijn een aantal van die plantjes die momenteel overal aan het groeien zijn.
Dit groeit eigenlijk wel bij iedereen in de tuin en kunnen flinke struiken worden.
Toen ik klein was kreeg ik een keer flink op mijn donder dat ik dit een keer gegeten had want de plant zou giftig zijn.
Nu weet ik wel dat er misschien een dier een plasje op gedaan kan hebben en zal ik dat nu op mijn 24ste echt niet zo gaan ondernemen maar de plant zelf is echt niet giftig en je kan het zelfs in de supermarkt kopen, is meestal een culinair hoogstandje.
Dit is wilde rucola, het is wel erg sterk van smaak dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Dit apart uitziende, schattige plantje kun je ook in veel tuintjes vinden.
Meestal word dit plantje ook beschouwd als onkruid terwijl het eigenlijk winterpostelein is.
Winterpostelein is via Cuba naar West Europa gekomen en werd vooral gegeten om scheurbuik tegen te gaan, het plantje gaat dus al een tijdje mee, en het smaakt ook niet verkeerd.
Het heeft wel iets weg van spinazie en is ook erg gezond.
In de winkel is het maar tijdelijk verkrijgbaar en ook best prijzig.
Deze gekke paarse bolletjes zitten er nu nog niet aan, dus het lijkt nu nog een beetje op donker gras wat op sommige plekken haast wel een plaag lijkt.
maar wat is het?
Wilde bieslook.
Het bolletje, stengel en bladeren zijn eetbaar.
Het is iets sterker van smaak dan de gewone bieslook het smaakt meer naar bosui of knoflook.
Ik gebruik het zelf heel vaak, ik heb het zelfs in een oud jam potje gevuld met aarde zelf thuis staan.
Deze plantjes groeien ook in de duinen daar kun je ook alles plukken maar kijk dan wel uit waar je het precies vandaan plukt want waar de hondjes lopen is het niet zo fris en er kunnen natuurlijk ook andere akelige dingen op zitten.
Abonneren op:
Posts (Atom)



