Ook al woon ik vijf hoog en ook al is mijn balkon afgeschermd met kippengaas en ook al let ik er nog zo op dat Bowser niet naar buiten gaat...
Hij vind elke keer weer een manier om bij de buren te komen.
Het ging een lange tijd goed na een behoorlijke blamage.
Alleen vandaag heeft mijn dochtertje de kat per ongeluk op het balkon gelaten toen ik nog sliep.
En toen we er achter kwamen dat Bowser ontsnapt was is mijn vriend gelijk naar de buren gegaan om hem op te halen maar er was niemand thuis.
Hij kwam vanzelf weer terug en we hadden geen idee dat er iets was.
De dag verstreek normaal en ineens ging de bel.
Het was de buurman en hij was erg over zijn toeren en zei toch best wel dingen waar een kattenliefhebber naar van werd.
Maar ja ik heb er gewoon begrip voor ik kan me er goed in verplaatsen het is niet zijn kat en als mijn kat in dit geval over zijn bank heen plast tja.... dan snap ik dat hij zo ontzettend kwaad is...
Hij had me al eerder gezegd dat ik mijn kat moest castreren maar ik heb daar momenteel even geen geld voor omdat Leva naar de dierenarts moest en de rekening in totaal erg hoog was.
Ik heb beloofd zijn schade te vergoeden mocht het er niet uitkomen na een goed gesprek en een handshake was hij bedaard.
Mijn buurman is een toffe man en altijd redelijk van hem kan ik de kritiek wel hebben omdat het terecht is.
Ik heb wel vaker mensen die klagen maar over onzin en met een behoorlijke attitude.
Die krijgen van mij geen excuses ze moeten eerst maar normaal leren praten dan ben ik heel rustig en voor reden vatbaar.
Even later ging de bel weer het was de buurman hij had ijzerdraadjes mee om het kippengaas te verstevigen.
Ik zat ondertussen al een goed middeltje te zoeken om de geur uit zijn bank te krijgen.
Ik liet hem ook naar binnen om op het balkon te laten zien hoe het nou zit met het kippengaas en hoe hij er zichzelf tussen wurmt.
Hij ging zelf gelijk ff aan de gang om het goed te doen.
En ondertussen zei ik hem al dat ik gelijk online aan het kijken was voor een goed middeltje tegen kattenplas geurtjes.
En legde ik hem ook uit over waarom mijn kater nog niet gecastreerd is en dat ik toch echt mijn best doe om hem binnen te houden.
Hij begreep het volgens mij wel.
En hij vond het volgens mij ook wel erg fijn dat ik er zo mee begaan ben.
Ik heb een reputatie hier in zandvoort en mensen gaan er denk ik vaak van uit dat ik een heel moeilijk persoon ben en een grote mond heb.
En nu kan ik wel een grote mond hebben, maar ik doe dit alleen wanneer ik vind dat, dat nodig is.
Anders ben ik een heel medelevend persoon die iedereen graag wil helpen en wilt dat iedereen blij is.
Daarom ben ik ook altijd bereid om problemen samen op te lossen.
Nu ff afwachten tot ik het neutraliseer middel binnen heb en hem hiermee kan helpen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten